gvgs

جی وی جیز

gvgs

جی وی جیز

اخبار ،معرفی و بررسی بازی ها ی ایرانی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

معرفی و نگاهی به بازی ایرانی light response

سه شنبه, ۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۲ ق.ظ

سلام دوستان محمد رضا هستم و ایندفعه اومدم با معرفی یه بازی ایرانی جذاب با نام لایت ریسپانس ...

این بازی یک بازی شوتر آنلاین اول شخص است  که توسط استودیو ی بازی سازی .... متاسفانه بازی استودیو ندارد ! بله ! درست شنیدید «البته خواندید» اگر کسی ندانسته این بازی را تجربه کند فکر می کند کار یک استودیو ی مستقل است اما با این حال این بازی تنها توسط یک نفر ساخته و منتشر شده . اقا -حسین سنمار- تنها سازنده ی این بازی است  .

بازی ای که تنها توسط 1 نفر توسعه یافته !
بازی ای که تنها توسط 1 نفر توسعه یافته !

 

بگذارید کمی از بازی بگویم . خیلی ها می گویند این گیم پلی بازی شباهت زیادی به رینبو داشته و با کانتر استرایک یا همان CSGO ی خودمان ترکیب شده اما ... این موضوع اشتباه است !

بازی قبلا یک شباهت هایی داشت و همچنین بازی HEAVY BREACH RESPONSE یعنی ساخته ی قبلی آقا ی سنمار کلا کپی از رینبو سیکس سیج بود اما بعد از آپدیت 1.1.5.0 و 1.1.5.1 گیم پلی بازی بهبود چشم گیری داشته و کنترل بازی نرم تر  و مبارزات سریعتر شدند که باعث می شود بازی را ترکیبی از 2 عنوان بسیار محبوب و بزرگ CSGO و همچنین COD : MW دانست که باعث یک گیم پلی بسیار لذت بخش شده !

ترکیبی از COD: MW و CSGO
ترکیبی از COD: MW و CSGO

 

آقا ی حسین سنمار سازنده ی سال پیش یک بازی شوتر آنلاین اول شخص تاکتیکی همانند ریبنو به بازار عرضه کرد . نام بازی هیوی بریچ ریسپانس بود و یه جورایی با رینبو مو نمی زود . کیفیت بازی گرچه اندازه ی رینبو بالا نبود اما با بازی خیلی خوبی طرف بودیم که البته بهینه هم بود . اما بازی مشکلی داشت ... یه مشکل خیلی بزرگ ! ... متاسفانه بازی پولی بود !

البته سازنده ی بازی سعی می کرد با گفتن این که بازی PAY TO WIN نیست این فضیه را سرپوش بگذارد اما فارغ از اینکه در ایران اگر بازی ای هم پولی باشد هم PAY TO WIN مسما اصلا کسی سمتش نمی رود و یک جورایی تبلیغ کذبی بود . متاسفانه پلیر ها ی بازی بسیار کم بود و واقعا کسانی که بازی را تهیه کرده بودند اذیت می شدند اما باز هم تبلیغی برای بازی نشد .

بازی HEAVY BREACH RESPONSE
بازی HEAVY BREACH RESPONSE

 

به جایش آقای سنمار نسخه ی جدیدی از بازی را عرضه کرد . یعنی بازی لایت ریسپانس ! این بازی در واقع نسخه ی بهینه و رایگان  هیوی محصوب می شود اما با این حال با یک بازی کاملا جدید و به مراتب بسیار جذاب تر که تجربه ای کاملا متفاوت بود .  بازی لایت ریسپانس یک بازی شوتر آنلاین اول شخص بود که تجربه ای جذاب و ترکیبی از کانتر و کال آف دیوتی و کمی هم رینبو بود . پلیر ها ی هیوی نیز کم و کمتر شدند و الان هم که اصلا در سرور ها ی بازی 1 نفر هم نیست !

اما با این حال لایت ریسپانس به دلیل رایگان بودن پلیر ها ی بسیار بیشتر نسبت به هیوی دریافت کرد و تبدیل به بازی ای باکیفیت شد . پشتیبانی از بازی هم به خوبی انجام می شد و کم کاستی ها  ی بازی در هر آپدیت برطرف می شوند و نقص ها ی بازی کمتر و کیفیت بهتر می شوند .

پروژه ها ی آقای سنمار برای بازی ها ی RESPINSE
پروژه ها ی آقای سنمار برای بازی ها ی RESPINSE

 

لبته هنوز پروژه ها ی ریسپانس آقا ی سنمار تموم نشده و قرار است دو حالت بتل رویال و نبرد همگانی که دو بازی جدا گانه هستند منتشر شوند .

بتل رویال لایت نام رویال ریسپانس را به یدک می کشد و گیم پلی ای مشابه لایت ریسپانس دارد اما با این فرق که بتل رویال است . این بازی در واقع اولین بازی بتل رویال ایرانی محصوب می شود و گیم پلی اش نیز شبیه به COD : WARZONE طراحی شده . بازی فعلا در نسخه ی بتا قرار داره و برای خرید نیز با مبلغ 250 هزار تومن را پرداخت کنید البته الان تخفیفات بازی است و شما می توانید بازی را 90 هزار تومن خریداری کنید که این امری بسیار بد محصوب می شود و امیدواریم که ماجرای هیوی بریچ ریسپانس دوباره تکرار نشود !

رویال ریسپانس قراره به صورت یه بازی جداگانه در تا چند روز دیگه عرضه بشه می تونید بازی رو با قیمت 90 هزار تومان بخرید و به نسخه ی بتا نیز دسترسی داشته باشید .

پیش خرید بتل رویال

اولین بتل رویال ایرانی
اولین بتل رویال ایرانی

 

بخش نبرد همگانی نیز یک بازی تیر اندازی با دوربین اول شخص است که در آن وسایل نقلیه نیز نقشی کلیدی بغیر از بازیکنان دارند . بازی در حالت ها ی مختلفی است و یکی از این حالت ها حالت جنگ تاکتیکی با گزینه ی دیپلماسی است . از آنجا که دیواری بلند و مستحکم بین شما و حریف وجود دارد و نبرد ها نیز ممکن است چند ساعت به طول بیانجامد باید گفت بازی سیستم شب و روز نیز دارد که باعث واقع گرایانه شدن نبرد خواهد شد . همچنین بازی امکان ساخت ساختمان ها ی غیر نظامی ، تخریب پذیری واقع گرایانه و ... به شما خواهد داد .

اطلاعات بیشتر بخش نبرد همگانی

نبرد همه گانی
نبرد همه گانی

 

خب دیگر بس است ... تمام نکات لازم راجع به بازی ها ی آینده با محوریت گیم پلی لایت ریسپانس و همچنین ساخته ها ی قبلی سازنده ی بازی را به اندازه ی کافی و خلاصه فرا گرفتیم . وقت صحبت و نقد خود بازی است .

همان طور که قبل هم اشاره شد بازی لایت ریسپانس ترکیبی از گیم پلی 2 بازی COD : MW و همچنین CSGO است . انیمیشن ها ، نبرد ها و ... سریع و مشابه ریبوت کال آف دیوتی مدرن وارفر هستن اما مپ ها ، استراتژی ها و ... مشابه CSGO هستند .

بازی 12 تا مپ داره که مثال مپ سایبر همان مپ DUST 2 است که فکر کنم به درخواست پلیر ها اضافه شده . مود ها ی بازی نیز در کل 8 تا هستند که تمامشان را بغیر از 1 استثنا در بازی CSGO دیدیم . همچنین بازی از اصطلاحات کانتر در خود استفاده می کند .

محبوب ترین مپ بازی برای جنگ تیمی ، فتح پرچم ، نایف ، اسنایپ و ... مپ «زمین نبرد» می باشد که در آن باگ زیادی دیده نمی شود و ساده هم هست . محبوب ترین مپ بازی برای مود بمب مپ سایبر است که همان مپ DUST 2 در کانتر استرایک است .

صفحه ی ساخت اتاق
صفحه ی ساخت اتاق

 

گیم پلی بازی تا قبل آپدیت ها ی اخیر شباهت هایی به رینبو و کال آف دیوتی داشت اما کلیت بازی همان CSGO با گرافیک بالا تر بود اما حالا بازی یه ترکیب جانانه و لذت بخش از 2 بازی لذت بخش دیگر شده و همچنین گیم پلی بازی بخصوص در نبرد ها سرعت گرفته و کنترل بازی نیز نرم تر شده ! صدا گذاری یک سری از اصلحه ها نیز بسیار بهتر و واقع گرایانه تر شده و مشکلاتی از قبیل صدا پا نیز تا حدودی رفع شده . همچنین خوشبختانه آپدیت ها ی پیاپی مشکلات بازی را نیز حل می کنه برای مثال مشکل نورپردازی بازی که یک سری باگ عجیب و غریب در خودش داشت «در مپ DUST 2 بخصوص» .

اسنایپ در لایت ریسپانس
اسنایپ در لایت ریسپانس

 

یکی از نقاط قوت بازی باز بودن تمامی اصلحه ها حتی برای سطح 1 است که بعضی بازی ها باید با پول درون بازی خریداری شوند اما اینجا تمامی اصلحه ها را بصورت رایگان قرار داده است .

پشتیبانی بازی هم خوب با وجود نیومدن محتوا ی جدید به بازی با این حال کلیت بازی را بهبود می دهند مانند ویس چت ، باگ گیری ها ، صدا گذاری ها ی بهتر و ....

با این حال بازی در تبلیغات بسیار ضعیف عمل کرده و بازی باز هم از کمبود پلیر رنج می برد ! ...

بهینه سازی بازی هم به خوبی انجام شده البته ناگفته نماند که بازی با برخی کارت گرافیک ها سازگاری ندارد !

البته این مورد ربطی به قوی یا ضعیف بودن کارت گرافیک ندارد برای مثال ممکن است برخی کارت گرافیک ها ی قوی نیز این مشکل رو داشته باشن البته ناگفته نماند که با اضافه شدن حالت بهینه این مورد کم و بیش رفع شده است .

در کل اگر سیستم ضعیف یا متوسط دارین به شما حتما توصیه می کنم لایت ریسپانس رو تجربه کنید در غیر اینصورت اگر دنبال یک بازی ایرانی فارسی با پینگ داخلی و پایین هستین لایت ریسپانس رو حتما تجربه کنید .

نظر شما چیه ؟

به نظرتون لایت ریسپانس بازی خوبیه یا نه ؟

نظرتونو می تونید با ما به اشتراک بگذارید .

تا مقاله ی بعد ، خدا نگهدار ...

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۰۶
محمد رضا عقبایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی