gvgs

جی وی جیز

gvgs

جی وی جیز

اخبار ،معرفی و بررسی بازی ها ی ایرانی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

سلام دوستان ! من محمد رضا هستم و یه لیست 5 تایی از بهترین بازی ها ی ایرانی در هر سبک رو بهتون معرفی کنم . به هر حال پیشرفت بازی ها ی ایرانی را جدا نمی توان انکار کرد . بازی ها ی ایرانی pc و کنسول ها دارند سالانه و ماهانه پیشرفت می کنند و از جلو می زنند . بنابراین تصمیم گرفتیم به سراغ بهترین بازی ایرانی در هر سبک برویم . پس با من همراه باشید .

بهترین و موفق ترین ها
بهترین و موفق ترین ها

 

بهترین بازی اکشن شوتر اول شخص | FPS

بازی ایرانی ارتش ها ی فرا زمینی

ما هم می توانیم
ما هم می توانیم

 

خب می رسیم به مبحث شیرین بازی ها ی fps یا تیر اندازی اول شخص که روز به روز طرفداران بیشتری را جذاب خود می کند . بازی ها ی زیادی هستند که تا به حال عرضه شدند . از «میر مهنا» یعنی قدیمی ترین بازی ایرانی گرفته تا بازی «مبارزه در خلیج عدن» که اولین بازی شوتر اول شخص ایرانی با استاندارد ها ی جهانیه ! از 10 سال پیش بازی شوتر زیادی عرضه شدند .

اما خب الان خیلی بازار این سبک داغ نیست و بعد از بازی ارتش ها ی فرا زمینی خبری از بازی دیگری نبوده متاسفانه ! با این حال گرافیک ، گیم پلی و صدا گذاری بازی به قدری خوب هست که دیگر نیازی به بازی ها ی دیگری نباشد . کیفیت بصری بازی واقعا عالی است !

بازی در سال 1394 در بازار ایران منتشر شد و در سال 2016 نیز نسخه ی بین المللی بازی در فروشگاه استیم در دسترس علاقه مندان قرار گرفت .

بازی در دنیای آینده نگرانه رخ می دهد . زمانی که تمام انرژی ها ی کره ی زمین رو به اتمام است و مردم و دولت ها بر سر انرژی با هم دیگر در جنگ هستند که باعث می شود کره زمین بخاطر این جنگ ها ی خون آلود تبدیل به خرابه ای شود و بنابراین بسیاری از مردم با فضاپیما هایی زمین را ترک و در سیاره ها ی دیگر به دنبال انرژی و ادامه ی بقای خود هستند . اما عده ای جا می مانند و به ناچار روی زمین می مانند تا بمیرند و نامشان را تردشدگان می گذارند اما برای انتقام بر می گردند و به جنگ با مردمی که به سیاره ها ی دیگری رفتند می پردازند و آنها را نابود می کنند . گروه پارسیس که شما عضوش هستید باید جلو این اتفاق را بگیرد .

این بازی هم اکنون با زبان فارسی در فروشگاه هیولا و با زبان انگلیسی در فروشگاه استیم موجود است .

بهترین بازی اکشن شوتر سوم شخص | TPS

بازی ایرانی شبگرد : طلوع تاریکی

بهترین بازی ایرانی از نظر داستان پردازی
بهترین بازی ایرانی از نظر داستان پردازی

 

اوضاع برای سبک سوم شخص از اول شخص نیز خراب تر است ! متاسفانه با وجود اینکه بازی سوم شخص خیلی خوبی داریم اما بازی شوتر سوم شخص واقعا کمبودشان احساس می شود ! برای مثال بیشترین بازی ها ی این سبک رو در حدود ها سال 92 و 93 دیدیم . در سال 92 بازی بازگشت کتیبه کوروش و سال 93 بهترین بازی سبک تیر اندازی از نگاه داستان پردازی و همچنین بهترین بازی شوتر سوم شخص بین بازی ها ی ایرانی منتشر شد .

بازی به مدت طولانی چندین سال به لطف ورشکست شدن استودیوی پردیس گیم غیر قابل بازی شد اما حالا در فروشگاه هیولا برای خرید موجود است .

بازی شبگرد : طلوع تاریکی ماجرای فردی به نام سرگرد آریا فرد را روایت می کند که در طی اتفاقاتی برای پیدا کردن محل قاچاقچیان و دستگیر کردن آنان به بدن او موادی تزریق می شود که باعث می شود او برای حفاظت از پوست خود همیشه باید بدن خود را باند پیچی کند «حتی تو سرویس بهداشتی!» همچنین باید آمپولی را برای زنده ماندن به خود بزند .

اما ماجرا به فیزیک خلاصه نمی شود و آن مواد باعث شدن تا وی حافظه اش رو هم از دست بدهد .

بنابراین وقتی نه خود او می داند کیست نه کسی با آن همه باند پیچی او را می شناسد مسلما همه فکر می کنن او مرده است . تمام این ماجرا ها باعث می شود که شبگرد به وجود بیاید . شبگردی که برای نجات شهرش و نجات دنیا با باند ها مواد و قاچاقچیان مبارزه می کند و آنها را از میدان به در می کند . اما او وارد بازی خطرناکی شده است !

این بازی هم اکنون در فروشگاه هیولا برای خرید در دسترس است .

بهترین بازی پلتفرمر | platformer

بازی ایرانی شمشیر تاریکی : آخرین جگاور

اولین بازی ایرانی منتشر شده برای ps4
اولین بازی ایرانی منتشر شده برای ps4

بازی ها ی پلتفرمر همیشه از قدیمی و ندیم بودند و هستند و خواهند بود . در واقع این سبک پدر بازی ها ی ویدیویی امروز محصوب می شود . در واقع طول عمر بازی ها ی پلتفرمر از سن من و شما هم شاید بیشتر باشه !

خلاصه بازی ها ی پلتفرمر اولین بازی ها ی ویدیویی بودند بنابراین طبیعی است که بهترین بازی سال 1390 بازی کوهنورد ، یک بازی پلتفرمر باشد که با گیم میکر توسعه داده شده بود . در چند سال شاهد عرضه بازی ها ی ایرانی مختلفی در سبک بودیم . به خصوص در موبایل و حتی در رایانه ها ی شخصی ! به عنوان مثال بازی فاویان فنری ... اما بازی محشری که در سبک ساخته و منتشر شد بازی شمشید تاریکی : آخرین جنگاور بود !

نسخه ی اول این بازی یک بازی موبایلی به حساب می اومد که با وجود گیم پلی جذاب و طراحی چشم نوازش هیچ داستان خاصی را روایت نمی کرد . شما فقط باید می رفتید تا چند نفر رو شکست بدید و معروف شوید !

این موضوع باعث شد که استودیوی سازنده یعنی استودیوی خوش نام فن افزار شریف تصمیم به ساخت نسخه ی دیگری از شمشیر تاریکی بزند . نام این نسخه شمشیر تاریکی آخرین جنگاور بود که قرار بود با گیم پلی عالی و گرافیک و طراحی چشم نواز شمشیر تاریکی قبل را با داستانی غنی ترکیب نماید .

شاید داستان بازی شاهکار به نظر نرسد با این حال بازی عنوان بسیار جذابی بود و با یک داستان سر راست و گیم پلی خفنش تبدیل به عنوانی محشر تبدیل شد که نه تنها برای موبایل بلکه برای رایانه ها ی شخصی و ps4 نیز منتشر شد . بله درست شنیدید «در واقع درست خواندید» این بازی اولین بازی ایرانی بود که برای ps4 نیز عرضه شد .

شما می توانید بازی شمشید تاریکی را برای pc به صورت فارسی از هیولا و به صورت انگلیسی از استیم و همچنین برای کنسول پلی استیشن 4 تهیه کنید .

بهترین بازی شمشیر زنی | HACK AND SLASH

بازی ایرانی سفیر عشق : روز واقعه

بازی ای که صنعت گیم ایران رو چند پله به خارجی ها نزدیک تر کرد
بازی ای که صنعت گیم ایران رو چند پله به خارجی ها نزدیک تر کرد

 

بازی ها ی ایرانی هک اند اسلش زیادی بودند و هستند و اصلا این سبک جز اولین سبک ها ی بازی ها ی ایرانی بود ! برای مثال بازی عصر پهلوانان المان ها ی شمشیر زنی در خود داشت ، بازی لطفعلی خوان زند و همچنین بازی ایرانی گرشاسپ که در هر بازی به نسبت سال ساختش از بازی ها ی قدیمی تر یه پله به کیفیت جهانی نزدیک می شد . به صورتی که بازی گرشاسپ اولین بازی بین المللی ایرانی بود که توانست در استیم نیز به فروش برسد و نمره ی 6 از 10 را دریافت کند . اما حالا بعد مدت ها یک بازی هک اند اسلش جدید تر به بازار عرضه شده . بازی سفیر عشق : روز واقعه یک بازی هک اند اسلش است که توسط استودیوی بازی سازی رسانا شکوه کویر توسعه داده شده و بعد تلاش ها ی 5 ساله تیم سازنده بالاخره در سال 1400 به بازار عرضه شد . بازی یک سر و گردن از بازی ها ی ایرانی دیگر بالا تر است و قشنگ چند پله حداقل کیفیت بازی ها ی ایرانی را به حداقل بازی ها ی بین المللی نزدیک کرد . گرافیک بصری بازی واقعا خارق العاده است و می توان گفت که بازی ارتش ها ی فرا زمینی را در جیب «بزرگش البته» می گذارد . گیم پلی بازی نیز واقعا سرگرم کننده است .

داستان بازی حول محور داستان کارکتری خیالی به نام مهران ایرانی است که از یاران وفادار امام حسین مجتبی «ع» بوده و بعد از صلح اجباری ایشان به خانه ی آبا و اجدادی خود بر می گردد و به زندگی مشغول می شود اما از آنجا به بیرون رانده می شوند و بنابراین به کوفه مهاجرت می کند . بازی قرار است داستان تاریخی ورود مسلم ابن عقیل به کوفه را از دید شخصیت مهران ایرانی روایت کند .

این بازی برای پلتفرم رایانه ها ی شخصی عرضه شده اما بعد انتشار تمام نسخه ی ها ی سه گانه قرار است نشر بین المللی نیز داشته باشد و برای کنسول ها ی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز عرضه شود .

نسخه ی دوم این سه گانه با نام مختار : فصل قیام امسال عرضه خواهد شد اما به دلیل تاخیر های پیاپی تاریخ انتشار دقیقی مشخص نیست !

موفق ترین بازی ایرانی | بهترین بازی بین المللی ایرانی

بازی ایرانی فرزندان مورتا

بهترین موفق ترین بازی ایرانی
بهترین موفق ترین بازی ایرانی

 

بازی فرزندان مورتا یک بازی در سبک روگ لایک است که باز هم توسط استودیو ی بازی سازی خوش نام فن افزار شریف توسعه داده شده و البته در اوایل تولید بازی قرار بود که یک پروژه ی کوچک چند ماه باشه مثلا 5 ماه اما این پروژه ی فسقلی 5 ماهه یهو گنده شد و تبدیل شد به یه پروژه ی گنده ی 5 ساله !

بله ساخت این بازی همانند سفیر عشق 5 سال طول کشید اما ارزشش را داشت ! بله ! چرا ؟ چون بازی فرزندان مورتا الان تبدیل به موفق ترین و بهترین بازی ایرانی در تاریخ ویدیو گیم ایران شده !

بازی توانسته از وبسایت متا کریتیک نمره ی موفق و عالی 82 را کسب کند . این دفعه بازی خودش را به چند پلتفرم محدود نکرده و بازی برای نینتندو سوییچ ، رایانه ها ی شخصی ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شده و البته توانسته موفق ترین و پرفروش ترین بازی ایرانی در بازار بین الملل باشه .

البته متاسفانه فروش بازی به مدت یک سال در ایران ممنوع شد اما خوشبختانه حدود عید بود که نسخه ی سانسور بازی با قیمت پایین تر و به تازگی نسخه ی دوبله فارسی بازی با قیمت پایین تر و زبان فارسی در فروشگاه هیولا منتشر گردیده است و برای خرید موجود است .

خب دوستان عزیز ! این بود از یه لیست 5 تایی از بهترین بازی ها ی ایرانی ! خب این فقط برخی از این بازی ها بود و این لیست همچنان ادامه دارد و این ماجرا نیز سر دراز دارد . پس اگر این مقاله رو دوست داشتید حتما با کامنت هاتون نشون بدین تا با تاپ 5 ها ی بعدی بازی ها ی ایرانی بیشتری رو هم بهتون معرفی کنم .

نظر شما چیه ؟ بهترین بازی ایرانی که تا به حال بازی کردین چی بود ؟

نظرتون رو حتما با ما به اشتراک بزارید .

تا مقاله ی بعدی خدا نگهدار

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۰۶
محمد رضا عقبایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی